D’Eseka vam anar a Ngovayang a un complex construït pels alemanys abans de
la Primera Guerra Mundial que ara serveix d’hospital, internat i escola. El
principal objectiu és donar servei també als pigmeus, una minoria de la
població autòctona que ha estat tradicionalment discriminada per raó de la seva
fisonomia característica i el seu estil de vida més lligat a la natura. Durant
aquests dies fan un casal d’estiu amb els nens i nenes pigmeus en el que
treballen a través del joc valors com l’autoestima, la responsabilitat, la constància
... per ajudar-los en el seu procés d’integració amb la resta de la societat,
però sense renunciar a la seva identitat. Aquí hem conegut el Pablo, un
religiós gallec de 74 anys que porta més de 30 anys de la seva vida a l’Àfrica,
i que actualment és el gerent del projecte. Ens ha explicat la seva trajectòria
vital, de Galícia a Camerun passant pel genocidi de Ruanda i els camps de
refugiats del Congo. La seva història en ha emocionat, encara que en alguns
moments també ens ha posat els pèls de punta.
Podeu deixar els vostres missatges clicant la paraula Comentari que hi ha al final de cada entrada.
Si teniu problemes, envieu-nos un mail: campdetreball2012@gmail.com
divendres, 20 de juliol de 2012
Anem d'escoles
De tots els projectes que hem vist fins ara, el que més ens ha il·lusionat
ha estat l’escola de nens sord-muts IMSHA d’Eseka. Només baixar del cotxe dues
nenes ens van venir a rebre efusivament amb grans abraçades. Després de visitar
totes les instal·lacions, on hi estudien 32 nens i nenes, alguns dels quals hi
viuen interns durant tot l’any, la directora del centre, que també és
sord-muda, ens va explicar tot el procés d’aprenentatge i formació dels nens i
ens va fer una demostració de com els ensenyen a projectar la veu a través de
la vibració de les cordes vocals. La tècnica consisteix en col·locar el dors de
la mà sobre el coll de l’interlocutor i notar el to, per després poder
reproduir el mateix so. Ens va sorprendre molt positivament l’entusiasme i la
convicció amb la que treballen i la il·lusió dels nens per aconseguir un futur
en condicions d’igualtat amb la resta de la població.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada